Rhinoceros Kontrol Noktaları İle Eğri Çizme

Rhinoceros 3D

Rhinoceros Kontrol Noktaları İle Eğri Çizme

Kontrol noktaları bir eğri ya da yüzeyin şeklini belirlemesini sağlayan noktaların tamamıdır. Çizilmiş ya da çizilmekte olan her eğri uzayda yapılmış olan noktaların birleşimi ile oluşmaktadır. Daha fazla kontrol noktası eğrinizi daha iyi şekillendirebileceği gibi, kontrol noktalarının sayısını gereksiz yere yükseltmek  de eğrinin şekli üzerinde daha çok bozulmalara sebep olabilir. Tipik olarak bir eğri oluşturmak için bir başlangıç birde bitiş noktasına ihtiyacımız vardır.

RhinoCurve
Kontrol noktaları gözükmekte olan bir eğri

Bu yazımızda kontrol noktalarınızı nasıl düzenleyebileceğinizi değil, kontrol noktalarını kullanarak nasıl bir eğri oluşturabileceğinizi inceleyeceğiz.

Kontrol noktalarından eğri oluşturmak için kullanabileceğiniz eğri çizim komutlara ulaşmak için. Curve>>Free Form yolunu takip ederek yada Rhinoceros arayüzünde bulunan Toolbar>>Curve Drawing yolunu takip edebilirsiniz.

ControlPointCurve
Kontrol Noktalarından eğri oluşturmak için kullanabileceğiniz komutların tamamı

Controlpointcurve  Control Point Curve

Control Point Curve komutu uzayda belirtmiş olduğunuz kontrol noktalarından bir eğri oluşturmanızı sağlar.

Control Point Curve
Control Point Curve ile çizilmiş bir eğri
  • Eğrinin başlangıcını seçin.
  • Bir sonraki noktaları seç.
  • Eğriyi bitirmek için Enter tuşuna basın.

Interpolate CurveInterpolate Curve

Interpolate Curve komutu uzayda belirtmiş olduğunuz noktalardan bir eğri oluşturmanızı sağlar. Control Point Curve komutundan farkı oluşturduğunuz noktaların üzerinden eğrinizin geçmesidir.

InterpolateCurverhino
InterpolateCurve ile çizilmiş bir eğri
  • Eğrinin başlangıcını seçin.
  • Bir sonraki noktaları seç.
  • Eğriyi bitirmek için Enter tuşuna basın.

InterpolateonSurfaceInterpolate on Surface

InterpCrvOnSrf komutu, bir yüzey üzerinde seçilen konumlardan yüzeyin üzerine  bir eğri oluşturmanızı sağlar.

interpolate curve on surface

  • Bir yüzey seçin.
  • Eğrinin başlangıcını seçin.
  • Sonraki noktaları seçin ve Enter tuşuna basın.

HandleCurve rhinoHandle Curve

HandleCurve komutu, Bezier eğrilerini kullanarak eğimler oluşturmanızı sağlar.

HandleCurve rhino

  • Bir yüzey seçin.
  • Eğrinin başlangıcını seçin.
  • Sonraki noktaları seçin ve Enter tuşuna basın.

sketchSketch

Çizim komutu,  bilgisayarınıza bağlı olan fareyi kullanarak, serbest el ile eğri oluşturmanızı sağlar. Sketch komutunu Surface ve  Mesh yüzeyler üzerinde de uygulayabilirsiniz.

conic rhinoConic

Konik komutu, bir başlangıç, bitiş ve tepe noktasına dayalı bir konik kesit eğrisi çizer. Varsayılan kullanım şekli, önce bir başlangıç noktası, sonra bir bitiş noktası ve sonra bir tepe noktası seçmektir.

hiperbol rhinoHyperbola

Hiperbol komutu hiperbolik bir eğri çizmenizi sağlar.

parabol rhinoParabola

Parabol komutu parabolik bir eğri çizmenizi sağlar.

catenary rhinoCatenary

Catenary komutu kendi ağırlığı altında topladığı bir eğri çizmenizi sağlar

helix rhinoHelix

Helis komutu, sarmal bir eğri çizmenizi sağlar.

spiral rhinoSpiral

Spiral komutu spiral bir eğri çizmenizi sağlar.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir